Deprecated: Argument $control_id jest przestarzały od wersji 3.5.0! in /home/matrz/domains/mootopartner.pl/public_html/wp-content/plugins/elementor/modules/dev-tools/deprecation.php on line 301

Deprecated: Argument $control_id jest przestarzały od wersji 3.5.0! in /home/matrz/domains/mootopartner.pl/public_html/wp-content/plugins/elementor/modules/dev-tools/deprecation.php on line 301

Deprecated: Argument $control_id jest przestarzały od wersji 3.5.0! in /home/matrz/domains/mootopartner.pl/public_html/wp-content/plugins/elementor/modules/dev-tools/deprecation.php on line 301
Rozrząd i Skrzynie biegów - SERWIS VW AUDI SKODA SEAT | MOOTOPARTNER.PL
Loading

ul. Stawowa 4 41-200 Sosnowiec

505 963 155

biuro@mootopartner.pl

Pon-Pt: 8:00 – 17:00

Poniedziałek - Piątek 8:00 – 17:00
ul. Stawowa 4 41-200 Sosnowiec
header-photo-bg

ROZRZĄD I SKRZYNIE BIEGÓW

Dobrze działający rozrząd ma duży wpływ na łatwy rozruch silnika, jego dobrą pracę, a także oszczędne zużycie paliwa. Za pracę zaworów odpowiedzialny jest wałek rozrządu, którego obroty muszą być zsynchronizowane z obrotami wału karbowego silnika. Dlatego bardzo ważną rzeczą jest, abyśmy dobrze dbali o rozrząd naszego samochodu, co jakiś czas robiąc jego przegląd. W Mootopartner posiadamy wieloletnie doświadczenie w przeprowadzaniu przeglądu, czy naprawie rozrządu i skrzyni biegów, serdecznie zapraszamy.

 

Praca rozrządu i zaworów w silniku

Na samym początku w silniku zamontowany był łańcuszek z kółkami zębatymi, jednak były one zbyt hałasliwe. Trzeba więc było poszukać innego rozwiązania. Tak więc pozbyto się łańcuszka i zastosowano pas transmisyjny, który był szeroki na kilka centymetrów. Trzeba było zapewnić synchronizację przed ewentualnymi poślizgami, więc pas zaopatrzono w specjalne, poprzeczne zęby, które są ściśle dopasowane do wpustów, jakie są na obu kółkach: napędzającym i napędzanym. Paski zębate wytworzone są z syntetycznej gumy, która zapewnia odporność na rozciąganie i ściskanie. Powierznia zębów zaś pokryta jest specjalnym tworzywem, które odporne jest na ścieranie i cechuje sie małym wspołczynnikiem tarcia. Napęd paskiem zębatym posiada wiele zalet, najważniejsza to jego cicha praca, prosta obsługa, tanie i lekkie elementy, a trwałość paska zębatego jest porównywalna do trwałości łańcuszków.

Kiedy wymienić rozrząd

O wymianie rozrządu powinien pamiętać każdy kierowca. Jeżeli tego nie dopilnuje, może to doprowadzić do całkowitego zniszczenia silnika. Podstawowy pasek wymaga wymiany co 120 tysięcy kilometrów lub co 5 lat. W przypadku osprzętu, który zanurzony jest w oleju, koncerny wydłużają konieczność serwisu do 240 tysięcy kilometrów i aż do 10 lat. Wymiana rorządu niestety nie należy do najtańszych, jednak jeżeli będzie dobrze i odpowiednio przeprowadzona, będziemy mogli cieszyć się bezpieczną jazdą naszym samochodem kolejnych kilka lat. Serdecznie zapraszamy do Mootopartner, gdzie bez problemu wymienimy rozrząd w każdym samochodzie. Posiadamy wieloletnią i dobrą reputacje klientów.