Loading

ul. Stawowa 4 41-200 Sosnowiec

505 963 155

biuro@mootopartner.pl

Pon-Pt: 8:00 – 17:00

Poniedziałek - Piątek 8:00 – 17:00
ul. Stawowa 4 41-200 Sosnowiec
header-photo-bg

Czyszczenie DPF Wymiana filtrów FAP / DPF

DPF czyli Diesel Particulate Filter bądź FAP czyli Filtre à Particules stają się coraz częstszym przedmiotem napraw w profesjonalnych serwisach motoryzacyjnych. Układ wydechowy filtrów cząstek stałych, o którym mowa, ma duży wpływ na komfort i bezpieczeństwo jazdy, warto więc zadbać o odpowiednią drożność tego elementu. Sprawa okazuje się jednak dość skomplikowana ponieważ regenerowanie filtra jest rozwiązaniem tylko tymczasowym.

Przed podejmowaniem decyzji związanych z działaniem DPF, wskazane jest wnikliwe zapoznanie się z jego przeznaczeniem, konstrukcją i sposobem działania. DPF to filtr, który montuje się w układzie wydechowym silnika wysokoprężnego. Odpowiada on za usuwanie cząstek sadzy z gazów spalinowych wydalanych przez maszynę, co przekłada się na ograniczenie emisji szkodliwego dymu. Element ten jest wyposażony w porowate ścianki bądź włókna najczęściej wykonane z metalu. Na ściankach osiadają cząstki sadzy, dzięki czemu do atmosfery trafiają zanieczyszczenia w fazie stałej zaledwie na poziomie 15%. W efekcie, filtr DPF chroni środowisko przed ok. 85% czarnego dymu z każdego pojazdu. Z powodu regularnego gromadzenia się cząstek sadzy w filtrze, wskazana jest jego regeneracja bądź wymiana.

Eksperci przeważnie dzielą się kilkoma wartościowymi wskazówkami odnośnie DPF. Przede wszystkim, zaleca się unikanie kupowania używanych filtrów – istnieje duże ryzyko, że skończy się to uszkodzeniem tego sprzętu już po kilku godzinach jazdy. Istnieją dwa sposoby na skuteczne usunięcia filtra DPF. Dobrym posunięciem jest zmiana programu w sterowniku wtrysku paliwa – umiejętna edycja umożliwia wyłączenie funkcji przepalania. Inną metodą jest montaż modułu FAP/DPF, który jest w stanie zastąpić nową wersję filtra. Sprawdza się to szczególnie w przypadkach, gdy nie da się modyfikować programu w samochodzie.

Usunięcie wkładu wyłapującego cząsteczki stałe to usługa realizowana na wysokim poziomie tylko przez fachowe warsztaty. Jest to dobre wyjście z perspektywy kierowcy, któremu zależy na sprawnym działaniu pojazdu i solidnym układzie wydechowym maszyny.