Sprawne zawieszenie samochodu jest niezbędne do bezpiecznej i komfortowej jazdy. Jest to zespół elementów, który łączy ze sobą koła z resztą pojazdu. Zawieszenie przenosi siły powstające na styku koła z jednią na nadwozie. Zapewnia komfort jazdy, stateczność i sterowność pojazdu. Zawieszenie jest częścią podwozia, w jego skład wchodzą:
elementy prowadzące. Odpowiedzialne są one za prowadzenie, skok i geometrię zawieszenia, np, wahacz, drążek poprzeczny lub wzdłużny, elementy resorujące (np. Resor piórowy lub sprężyna śrubowa) oraz elementy tłumiące, na przykład amortyzator.
Ze względu na budowę zawieszenie możemy podzielić na: zawieszenie zależne, czyli ruch jednego koła danej osi wpływa na drugie koło (np. Sztywny most na resorach piórowych), zawieszenie niezależne, inaczej ruch jednego koła danej osi nie wpływa na drugie koło, (np. Kolumna MacPhersona) i zawieszenie półzależne, ruch jednego koła danej osi w niewielkim stopniu wpływa na drugie koł (np. Zawieszenia z belką skrętną, czy resor piórowy).